Het is algemeen bekend dat met heet weer, je het lichaam moet hydrateren. Met warm weer zijn we eerder geneigd een koud glas water te pakken. Maar men vergeet af en toe dat het lichaam ook vocht verliest in de winter. Ons lichaam verliest constant vocht door de dag heen, bij transpireren, urineren en zelfs bij ademen. Afhankelijk van de temperatuur, of bij ziekte verliezen we zelfs nog meer water dan normaal. Dus als je een verkoudheid voelt aankomen is het zelfs nog belangrijker om goed te hydrateren.

Problemen bij uitdroging

Als je niet genoeg drinkt kan je lichaam problemen krijgen met het regelen van de lichaamstemperatuur, het afvoeren van afvalstoffen en het hydrateren van de huid. Water bevat nutrienten voor alle cellen in je lichaam en het zorgt voor alle lichaamsfuncties. Je lichaam bestaat voor 60 % uit water en we kunnen simpelweg niet zonder. 

Water / Hydratatie Tips!

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor mannen is 13 glazen per dag en voor vrouwen minstens 9 glazen. Heb je problemen met genoeg drinken, dan hebben we hier een paar tips: 

#1 Hoeveelheid.

Drink naast water ook bouillon, sappen of melk om aan de hoeveelheid vocht te komen.

#2 Smaak

Doe er een klein beetje siroop bij of maak een (groene) smoothie!

Lekkere gezonde recepten vind je op de site van: I love health

#3 Maak het jezelf makkelijk:

Doe een 0,5l fles water in de koelkast en maak deze dezelfde dag op, je kunt de hoeveelheid opvoeren door een 1 of 1,5 liter fles te gebruiken.

#4 Voeg toe aan je dieet:

Voeg waterrijke producten toe aan je dieet. Denk hierbij aan Watermeloen, Sla, Broccoli, Grapefruit en wortelen.

#5 Omstandigheden.

Houd rekening met de omstandigheden. Bij warm weer, na een feestje of na veel koffie heeft je lichaam meer vocht nodig.

 

Klik hier om uw eigen tekst toe te voegen